Rema går i strupen på Coop Medlem og Trumf med Æ

Av

Rema 1000s Æ vil være en app med en kundefordelsprogram og mulighet til lave priser på enkeltvarer.

Blå reklameplakat der det står "Æ  kjæm snart". Rema vil lansere app med kundefordeler.
Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Blå reklameplakat der det står "Æ kjæm snart". Rema vil lansere app med kundefordeler. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix (Foto: )

DEL

Det erfarer Nettavisen fra kilde i Rema-systemet.

Rabatter

Det skal være snakk om en app med mulighet for et kundefordelsprogram, samt rabatter på varer man handler mye av.

Programmet for Æ skulle presenteres som en nyhet på Clarion Hotel Gardermoen, The Qube klokken 13.30 onsdag. Remas kjøpmenn samles til et møte klokken 10 på Gardermoen samme dag.

LES OGSÅ: Firma byttet navn for å dysse ned konkurs (+)

Rema 1000 har annonsert at de vil komme med en ny satsing under navnet "Æ". Kjeden har imidlertid vært svært tilbakeholdne med å gi mer informasjon om hva det innebærer.

Patentstyrets hjemmesider kommer det frem mandag at Rema 1000 hadde søkt om patent til å bruke merkevaren Æ i syv kategorier, blant annet kundelojalitetstjenester og kundeklubb-tjenester. Det har Remas hovedkonkurrenter Coop og Norgesgruppen, med henholdsvis Coop Medlem og Trumf/Kiwi pluss.

Har tapt terreng

Rema har tapt terreng til Coop og Norgesgruppen det siste året. Coop gikk forbi Rema da de kjøpte opp Ica Norge i 2015, og markedslederen Norgesgruppen har også hatt en sterkere utvikling enn Rema.

- Taperen har vært Rema og det har ikke Reitan likt. Det har vært rykter om at de ville selge hele kjeden, men det klarte de ikke og prøver seg i stedet på egenhånd. Det blir vanskelig, siden de andre kjedene ikke er noen smågutter, sier dagligvareekspert Odd Gisholt i BI til Nettavisen.

Artikkeltags