Sponser både lokalt og internasjonalt

Lokalt, nasjonalt og internasjonalt: Daglig leder Anders Gustav Holt (til venstre) viser stolt fram den signerte Leeds United-drakta, men Ditt Kontor sponsor også mange lokale lag. Andre Gulliksen er Ditt Kontors sponsoransvarlig i FK Tønsberg.

Lokalt, nasjonalt og internasjonalt: Daglig leder Anders Gustav Holt (til venstre) viser stolt fram den signerte Leeds United-drakta, men Ditt Kontor sponsor også mange lokale lag. Andre Gulliksen er Ditt Kontors sponsoransvarlig i FK Tønsberg. Foto:

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

Kjærligheten til Leeds har gjort Anders Gustav Holts Ditt Kontor til matchballsponsor for klubben to ganger.

DEL

Elland Road, 2007. Speakeren på Leeds Uniteds hjemmebane annonserer at Ditt Kontor er matchballsponsor for dagen. I 2009 gjorde de det samme igjen, og Holt bladde også opp for å få Leeds til kamp i Sandefjord i 2011 og 2012.

– Vi ble kalt «crazy Norwegian gang», mimrer Holt.

Kanskje ikke så rart. Hva får man som en relativt liten norsk bedrift på Revetal ut av å spytte inn penger for å bli matchballsponsor på en kamp i de lavere divisjoner i England?

– Det ble gjort mest med hjertet, men samtidig hadde vi med forretningsforbindelser over der. Det var strategisk med tanke på businessen vi gjør her hjemme. Det var Hengern (VIP-tribunene på Vålerengas hjemmekamper) litt kraftig utvidet.

B2B-filosofi

Ditt-familien, som består av Ditt Kontor og tre søsterselskaper, har en klar filosofi om at de skal få noe igjen i de klubbene de er inne i, som inkluderer blant annet FK Tønsberg og Vålerenga.

Det blir i hovedsak gjort gjennom business to business-konsepter (B2B), som gir muligheten til å komme i kontakt og mingle med andre sponsorer.

– Det viktigste for oss er til sjuende og sist å få til lister på hvem som er kontaktpersoner, hvem som er glade i idretten, hvem som er innkjøpsansvarlige, for så å jobbe aktivt med det i etterkant. Det gjennomsyrer alt vi har lagt penger i utenfor distriktet, sier Holt.

– Hva får de ansatte ut av noe slikt?

– De får morsomme opplevelser, og det er med på å bygge kultur. De har sine billetter, og jeg har ansvarlige på alle sponsoravtaler for hver sin klubb på høyere nivå, både når det gjelder business og å ta med seg kunder på match. Kundene og ansatte får gå gratis på kamp for å heie på og støtte klubben – og om mulig gjøre business.

60 lokale avtaler

Etter at Holt kjøpte Sport1 Revetal og startet Ditt Klubbhus for to år siden, har de også sikret seg sponsoravtaler med hele 60 lokale lag og foreninger.

De leverer klær og utstyr til en fast rabatt, men også lokalt er de tydelige på at de ønsker noe tilbake.

– Vi er veldig opptatte av at klubbene er bevisste på holdninger med barn og ungdom, at de har noen verdigrunnlag i klubben som samspiller med de vi vil stå for. Man skal bruke sponsoren når man skal kjøpe inn varer og tjenester, til klubb eller privat. Klubben må gå foran som gode eksempler og være tydelig ovenfor medlemmer og be dem bruke Ditt-familien når de skal kjøpe varer og tjenester, sier Holt.

Artikkeltags