Amedia velger Google foran Schibsted

OSLO  20150227.
Konsernsjef i Amedia, Are Stokstad presenterer konsernets resultat for 4. kvartal 2014 fredag.
Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

OSLO 20150227. Konsernsjef i Amedia, Are Stokstad presenterer konsernets resultat for 4. kvartal 2014 fredag. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix Foto:

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

Amedia dropper Schibsted til fordel for Google som leverandør av ny annonseteknologi.

DEL

– Amedia har valgt Google som teknologileverandør da dette gir oss både tilgang til deres ledende teknologi og mulighet til å komme raskt ut i markedet med nye slagkraftige produkter, sier konsernsjef Are Stokstad.

Flere aviser i Vestfold er en del av Amedia: Tønsbergs Blad, Sandefjords Blad, Østlands-Posten, Gjengangeren, Jarlsberg Avis og Øyene.

Stokstad opplyser at mediekonsernet allerede ved påsketider kan ta i bruk den mest effektive løsningen det er mulig å tilby annonsørene for såkalt programmatisk annonsesalg.

– Dette vil styrke oss ytterligere og øke vår attraktivitet og konkurransekraft som digital annonsekanal, sier Stokstad.

Lokalaviskonsernet har brukt nesten ett år på å komme fram til den rette partneren. Ifølge Stokstad er teknologiavtalen med Google fleksibel og gir et potensial for inntektsvekst.

– Men det er behov for et økt samarbeid mellom norske publisister som går utover det rent teknologiske. Denne avtalen er ikke til hinder for å utvikle et slikt samarbeid med alle norske publisister framover, sier Are Stokstad. (©NTB)

Artikkeltags