Fornyet kjøretøyparken med 17 biler

FORNYET TILLIT: Håkonsen & Sukke lanskapsentreprenør AS ved overrekkelsen av 17 nye VW Caddy, med (fra venstre) salgssjefen for nyttekjøretøy Ronny Skaug og daglig leder Stein Are Olsen fra Møller bil i Tønsberg, samt  prosjektlederne fra HS, Tommy Lier og Brede Sukke. Anleggsgartnerne fra HS er klare ved bilene.

FORNYET TILLIT: Håkonsen & Sukke lanskapsentreprenør AS ved overrekkelsen av 17 nye VW Caddy, med (fra venstre) salgssjefen for nyttekjøretøy Ronny Skaug og daglig leder Stein Are Olsen fra Møller bil i Tønsberg, samt prosjektlederne fra HS, Tommy Lier og Brede Sukke. Anleggsgartnerne fra HS er klare ved bilene. Foto:

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

Selv med røff bruk av bilene går entreprenøren uredd inn i ny leasingavtale med VW. En avgjørende kjøpsfaktor er lavt forbruk...

DEL

Firmaet Håkonsen og Sukke landskapsentreprenør AS (HS) i Tønsberg fikk 17 splitter nye arbeidsbiler før helgen. Det betyr at de fornyer og utvider den tidligere avtalen.

De er ikke skremt av utslippsjukset som har hengt som en skygge over Volkswagen de siste månedene, og nettopp tidligere erfaring med lavt forbruk er en avgjørende kjøpsfaktor.

– Det er viktig med en god arbeidsplass. Den skal være sikker, trygg og god. Det lave forbruket er også et poeng, sier Brede Sukke, prosjektleder hos HS.

LES FLERE SAKER FRA VESTVIKEN24.NO

Øker produktiviteten

Leasingkunder lider ofte av innbytteangst. Firmaet sitt røffe bruk av leasingbilene har derimot ikke skremt entreprenøren, som tok med seg 14 biler i innbytte til handelen.

– Vi har blitt skremt før. Nå fikk vi en fornuftig pris uten flisespikkeri og fjas, som riper rundt tenningslåsen, mener Sukke.

Firmaet har 30 biler og alle er VW. Det er viktig for dem at de kan ha alt på ett sted.

– Det er gunstigere med nye biler. Vi så at det totalt sett blir billigere å fornye parken, samt at restverdien blir høyere, forteller Tommy Lier, prosjektleder hos HS.

Eldre biler blir fort kostbart, i tillegg all tid som går til reparasjon og vedlikehold. En avgjørende faktor er tid til verksted.

– Den tiden kan vi nå produsere og ha det mer forutsigbart. Det rusler og går. Vi har hatt minimalt, om noen, problemer. Det er veldig komfortable og brukervennlige biler, mener han.

LES OGSÅ: Nå må du betale skatt av kilometergodtgjørelsen

Avtale til 4 millioner

Etter avsløringen om utslippsjuks har Volkswagen-konsernet holdt pusten og fryktet kundeflukt like mye som milliardbøter. Når landskapssfirmaet fra Tønsberg nå fornyer bilene og utvider leasingavtalen, gir dette et klart signal.

– Det har alt å si! På tross av den uheldige saken i media i det siste, har kundene fortsatt tillit til oss, produktet og som forhandler. Det er en stor tillitserklæring, konstaterer daglig leder Stein Are Olsen på daglig leder Møller Bil.

Salgssummen er for de 17 nye bilene er på 4 millioner.

– Det er veldig bra prutet, skyter daglig leder muntert inn.

Innbytteverdien for 14 biler er ukjent, men entreprenøren er fornøyd med avtalen.

– En slik avtale er ganske sammensatt. Dette er et eksempel på at bekymringer folk har ved innbytte av leasingbiler lar seg løse. Håkonsen og Sukke har røff bruk av bilene, men vi har sett fornuftig og helhetlig på avtalen, forteller salgssjefen for nyttekjøretøy hos Møller Bil, Ronny Skaug.

LES OGSÅ: Må tilbake til jappetiden for å finne like godt salg

Artikkeltags