Lanserer ny ferje-app

Artikkelen er over 2 år gammel

Bastø Fosen med ny løsning for å holde sine reisende oppdatert på forsinkelser og rutetider.

DEL

Trenger du å følge med på om det er forsinkelser på sambandet Horten–Moss, om du reiser daglig eller en sjelden gang, bør du lese dette.

For nå er det ut med SMS og inn med ny app og pushvarsel. Mandag tar Bastø Fosen i bruk sin nye app for mobiltelefon.

Mandag 4. desember vil dagens SMS-tjeneste, der man varsles om forsinkelser og driftsproblemer, bli en betalingstjeneste. I stedet kan du få samme informasjon gratis, som pushmelding, via ferjeselskapets nye app.

LES OGSÅ: Ferjene fikk trøbbel i det dårlige været

Kan tilpasses

– Dette gjør vi for å tilby kundene våre bedre service. Nå kan man selv bestemme i hvilke perioder man ønsker varsling. Slik det er i dag får man SMS hver gang vi sender ut info, uansett om klokken er 05 om morgenen, eller om det er lørdag eller søndag. Ønsker du informasjon, for eksempel fra klokka 06.00 mandag til fredag, kan du stille dette inn i appen. Da slipper du å bli forstyrret i helgene, sier administrerende direktør i Bastø Fosen, Øyvind Lund.

Appen er tilgjengelig for både Iphone og Android-telefoner.

LES OGSÅ: Har aldri bygget en restaurant så kjapt–over 200 har søkt jobb (+)

Betale for SMS

Har du ikke smarttelefon, kan du fremdeles få SMS på gamlemåten, men da koster hver melding deg en krone.

– Vi sender ut en ny melding til alle som abonnerer på dagens løsning. Alle vil automatisk bli avregistrert denne. Ønsker man fortsatt å få SMS utenom appen, må man registrere seg på nytt, forklarer han.

Lund mener de reisende også vil han andre fordeler av den nye løsningen.

– Nå får man reiseinfo og rutetider opp i hovedbildet i appen. Det gjør det enklere å holde seg orientert, sier han.

Artikkeltags