Skal markedsføre to prestisjetunge eiendomsprosjekter i Oslo

Lemon skal markedsføre to prestisjeprosjekter i Oslo. Her fra kontorlokalene på Teie. F.v. daglig leder Petter A. Bordal og kreativ leder Roald C. Grant.

Lemon skal markedsføre to prestisjeprosjekter i Oslo. Her fra kontorlokalene på Teie. F.v. daglig leder Petter A. Bordal og kreativ leder Roald C. Grant. Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

Tønsberg-byrået Lemon aid AS vant to kontrakter med Stor-Oslo Eiendom.

DEL

I konkurranse med flere store aktører jaktet de markedsføringsbiten ved to store byutviklingsprosjekter i Oslo. Lemon sikret seg like gjerne begge kontraktene, og da ble det stor jubel i lokalene på Teie.

– Dette er synlige prestisjeprosjekter, men også veldig kompliserte. Dette handler om byutvikling, så man må tenke på mange ulike biter av prosjektet. Det gjør det superspennende, sier daglig leder i Lemon, Petter A. Bordal.

Dette er prosjektene:

  • Munch Brygge: Boligprosjekt på Paulsenkaia ved siden av operaen og det nye Munch-museet. Regulert for 20.000 kvadratmeter bolig- og handelsarealer. Her har Lemon laget markedsføringsstrategien og visuell profil til prosjektet.
  • Frysjaparken (arbeidstittel): Et helt nytt boligområde som skal romme minst 1000 boliger like ved markagrensen. Skal ferdigstilles i 2024.

– Det handler om å kunne fortelle om prosjektet, ikke bare mot markedet og kunder som kan være interessert, men også internt i bedriftene som er med. Markedsføringen hjelper til å få leilighetene solgt, slik at man får lov til å bygge og ergo starte å få betalt, sier kreativ leder Roald C. Grant om oppgaven de har foran seg.

Grant og Bordal eier også bedriften gjennom selskapet Lemon Id AS.

LES FLERE SAKER PÅ VESTVIKEN24.NO

– Erfaring til vår fordel

Siden kontrakten strekker seg over lang tid klarer ikke Bordal sette et konkret tall på hvor mye avtalene er verdt for bedriften. Men de vurderer å ansette nye medarbeidere, blant annet som en følge av kontraktene.

Flankert av operaen (t.h.) og det nye Munchmuseet (t.v.) ligger Munch Brygge.

Flankert av operaen (t.h.) og det nye Munchmuseet (t.v.) ligger Munch Brygge. Foto:

Lemon begynner å bli godt vant til å markedsføre store boligprosjekter. Det mest kjente prosjektet er Barcode-prosjektet i Bjørvika, og ellers rundt om i landet har de prosjekter som Ramsalt i Bodø, RIFT Colosseum på Majorstuen og Bergen Business Park på Flesland i sin portefølje.

De begynner med andre ord å få et gode referanser når lignende oppdrag ligger ute på anbud.

– Dette gjør at vi kan planlegge framover. Oppmerksomheten er såpass stor rundt disse prosjektene, det er mange som er interesserte og som vil se og tenke hvem som markedsførte det, sier Bordal.

– I store prosjekter vil man gjerne ha dem som har gjort det en del ganger. Den erfaringen kommer til vår fordel, sier Grant.

Fordel med base utenfor storbyene

Lemon konkurrerer ofte mot byråer fra storbyene. Men bedriften har ingen planer om å flytte fra Teie med det første.

– Vi synes det er en fordel å være her. Da ser vi på byen annerledes. Man får litt andre vinklinger, og det er kanskje ålreit å ha en litt landsens følelse når man kommer til byen, sier Grant.

Bedriften hadde faktisk opprinnelig base i Oslo da de startet opp i 1997, men flyttet i 2006 til Tønsberg. Og på de ti siste årene har ting forandret seg.

Lemon kommer til å bruke mye tid på Oslo-prosjektene framover. Her er nesten hele bedriften samlet. F.v: Roald C. Grant, Ida Johannsen, Linn Rønning, Hanne Bordal Grant, Stine Andresen, Jan Ronald Stange, Jonas Lotherington, Marcus Håkonsen, Karolin Lier og Petter A. Bordal. Kajsa Flodin var ikke til stede da bildet ble tatt.

Lemon kommer til å bruke mye tid på Oslo-prosjektene framover. Her er nesten hele bedriften samlet. F.v: Roald C. Grant, Ida Johannsen, Linn Rønning, Hanne Bordal Grant, Stine Andresen, Jan Ronald Stange, Jonas Lotherington, Marcus Håkonsen, Karolin Lier og Petter A. Bordal. Kajsa Flodin var ikke til stede da bildet ble tatt. Foto:

– Vi har utviklet oss fra å nesten bare lage prospekter til å bli rådgivere for utbyggerne, sier Bordal.

– Nå kan vi bli invitert på en tomt og få spørsmålet: Hva skal vi gjøre? Da må vi gjøre noen analyser, finne ut hvem som bor i området, sier Grant.

Ingen tid til hvile

De har knapt tid til sommerferie før de gyver løs på nye oppgaver.

– Det er helt texas her nå før sommeren. Det er litt nytt for oss at det er sprengfullt med en gang vi setter foten innenfor døra etter ferien. Men det er veldig gøy – et luksusproblem, sier Bordal.

– Vi har mye å gjøre framover, men det er markedskreftene som rår, så vi kan ikke hvile på laurbærene, forsikrer Grant.

Artikkeltags