Bjørn Erik ble årets norske Microsoft-selger

FIRE PRISER: Ikke bare ble Bjørn Erik Moe årets Microsoft-selger. Arbeidsgiveren hans, Skill, fikk også tre andre priser, blant annet den for Årets Microsoftpartner.

FIRE PRISER: Ikke bare ble Bjørn Erik Moe årets Microsoft-selger. Arbeidsgiveren hans, Skill, fikk også tre andre priser, blant annet den for Årets Microsoftpartner. Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

Ingen slår Bjørn Erik Moe fra Tønsberg når det gjelder salg av Microsoft-produkter i Norge. I hvert fall ikke dette året.

DEL

Beviset på det fikk han da han sammen med mer enn 17.000 andre deltok på Microsofts partnerkonferanse i Washington nylig, og ble kåret til norsk Partner Seller 2017.

17.000 på konferanse

Bjørn Erik Moe er ansatt som kundeansvarlig i it- og konsulentselskapet Skill, som også stakk av med tre andre partnerpriser på konferansen, blant annet den norske prisen for Årets Microsoftpartner 2017. Til sammen delte Microsoft ut 19 priser til norske partnere, i ulike kategorier.

I Norge har Microsoft mer enn 2.000 partnere, som igjen bistår over 100.000 små og mellomstore bedrifter.

– Microsoft er et partnerdrevet selskap med et robust partner-økosystem. Partnerne spiller en viktig rolle i å hjelpe organisasjoner over hele verden med digital transformasjon. Derfor er vi opptatt av å hedre de beste eksemplene på hva partnere har oppnådd, forteller Kimberly Lein-Mathisen, administrerende direktør i Microsoft Norge, i en pressemelding.

Microsofts begrunnelse for å kåre Bjørn Erik til årets Partner Seller er hvordan han har klart å løfte salgsresultatene for både Skill og Microsoft.

Viktig å bygge tillit

– Prisen tildeles ut fra en rekke kriterier. Bruken av moderne skybaserte verktøyer kan måles i detalj. Og første prioritet for Microsoft er å få kundene til å bruke de verktøyene de kjøper mest mulig. Og der er nok både jeg og Skill blant de beste i Norge, sier Bjørn Erik Moe til vestviken24.no.

– For meg er det ikke bare viktig at vi holder et høyt salgsvolum. Jeg ønsker å bygge lange kundeforhold basert på tillit og verdi. Derfor er jeg også veldig opptatt av kundenes behov. Det er viktig å analysere dette behovet, slik at kundene får verktøy de virkelig trenger. Og i etterkant at de kan ta ut reell verdi ved å benytte verktøyene, sier han.

Bjørn Erik Moe har bakgrunn som programvareutvikler og prosjektleder, men har jobbet med salg i Skill i snart fem år. Skill har kontorer i Sarpsborg og Oslo, og selger Microsoft-produkter over hele landet.

Artikkeltags