Amedias lokalaviser og Nettavisen lanserer ny digital riksavis

AMEDIA I VESTFOLD: Amedia eier seks lokalaviser i Vestfold, og står i tillegg bak Vestviken24.

AMEDIA I VESTFOLD: Amedia eier seks lokalaviser i Vestfold, og står i tillegg bak Vestviken24. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Amedia og Nettavisen lanserte tirsdag Norges første riksavis siden 2007. Avisen har fått navnet NA+ og skal være et alternativ til et "Oslo-nærsynt" mediebilde.

DEL

– Det norske mediebildet blir ofte "Oslo-nærsynt". Jeg mener at fornuften er nokså likt fordelt utover i landet, og målet med NA+ er å vise ferske nyheter og friske meninger fra hele landet, sier Nettavisens ansvarlige redaktør Gunnar Stavrum.

Den digitale avisen blir et abonnementsprodukt og lokker med eksklusivt nyhets- og aktualitetsstoff og gode historier og kommentarer fra Nettavisen og Amedias 63 aviser.

LES OGSÅ: Millionene ruller inn for Amedias aviser i Vestfold

Amedia ble fra nyttår heleier av Mediehuset Nettavisen. I tillegg til å være Norges ledende lokale medieselskap med aviser landet rundt, inntar mediekonsernet nå en sterk nasjonal posisjon, heter det i en pressemelding.

I Vestfold eier Amedia Østlands-Posten i Larvik, Sandefjords Blad, Gjengangeren i Horten, Øyene på Nøtterøy og Tjøme, avisa Jarlsberg i Holmestrand, og Tønsbergs Blad, som også er utgiver av Vestviken24.

LES OGSÅ: Her er nyhetskanalen som gir vekst for avisene i Vestfold

– Når Nettavisen nå utvides med et riksdekkende digitalt abonnementsprodukt, er ambisjonen å levere viktige nyheter og kommentarstoff fra hele Norge til hele Norge.

NA+ vil bestå av innhold fra Nettavisens egen redaksjon, men ikke minst gi leserne et unikt tilbud med stoff fra over 800 journalister i 63 redaksjoner over hele landet, sier konsernsjef i Amedia og styreleder i Mediehuset Nettavisen, Are Stokstad.

Are Stokstad er forøvrig bosatt i Larvik.

Artikkeltags