Skandiabanken skifter mandag navn til Sbanken. Det setter et endelig punktum i løsrivelsen fra svenske Skandia, opplyser de i en pressemelding.
Gjennom det siste året har Skandiabanken utviklet bankens nye merkevareprofil i samarbeid med Bleed.
– Det har vært en spennende reise der vi i et godt samarbeid med Bleed har bygget et tydelig og fleksibelt konsept som nå tas ut i alle flater. I prosessen har vi blitt positivt utfordret i tankesett og fornyet oss. Nå er vi klare for neste kapittel og ser frem til det vi skal levere fremover, sier Johnny Anderson, leder for Konseptutvikling i Sbanken.
LES OGSÅ: 34 nye selskaper startet i Vestfold
Bakgrunnen for omprofileringen er at banken for to år siden ble skilt ut fra det nordiske Skandia-konsernet og ble en selvstendig norsk bank og børsnotert.
Banken skal fortsatt utfordre i bransjen gjennom åpenhet, enkelhet og gebyrfrie tjenester.
LES OGSÅ: Paal og kollegene kapret kontrakt med Europas beste flyselskap (+)
Satser på småbedrifter
Med nytt navn og ny profil kommer også nye satsningsområder. Sbanken lanserer bank for småbedrifter neste år, og har som ambisjon å få de mest fornøyde bankkundene også i småbedriftsmarkedet.