Komplett legger ned prestisje-satsing

LEGGER OM: Komplett velger å omorganisere markedsplass-løsningen som de har satset store ressurser på.

LEGGER OM: Komplett velger å omorganisere markedsplass-løsningen som de har satset store ressurser på. Foto:

Totalt 12 medarbeidere påvirkes av det selskapet kaller en reorganisering.

DEL

Markedsplassen ble lansert i juli 2017, men ble bredt annonsert i media i februar i år. Nå er det allerede slutt, melder E24.

LES OGSÅ (+): Nå satser Komplett stort på nye typer varer: – Dette er vår viktigste og dristigste satsing noen gang

Målet var å skape en norsk Amazon-plattform med en rekke ulike partnere, som blant blant inkluderte kjente norske merkevarer som Jernia, Spaceworld Soundgarden, Platekompaniet, Elefun og Haugenbok.no.

(Saken fortsetter under bildet)

EKSTERNE LEVERANDØRER: Jernia, Extreme Fitness og Elektroimportøren var blant de eksterne leverandørene som deltok på markedsplassen på komplett.no. Nå legges satsingen ned.

EKSTERNE LEVERANDØRER: Jernia, Extreme Fitness og Elektroimportøren var blant de eksterne leverandørene som deltok på markedsplassen på komplett.no. Nå legges satsingen ned. Foto:

– Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt-og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Lars Olav Olaussen, konsernsjef i Komplett Group.

LES OGSÅ (+): Nå blir Komplett også bokhandel

– Å være innovativ handler om å prøve og feile. Markedsplassen fungerte ikke slik vi ønsket, og da tar vi et steg tilbake før vi staker ut kursen videre. Vi har hatt gleden av å samarbeide med svært dyktige aktører med sterk kundefokus, men samlet har vi ikke klart å gjøre det enkelt nok for kundene, sier Olaussen.

Artikkeltags