Kan bli kåret til årets reklamebyrå

KUNDENES VURDERINGER: – Det faktum at det er kundene som har evaluert oss gjør det ekstra hyggelig å være nominert, sier Thomas De Vries i Breakfast.

KUNDENES VURDERINGER: – Det faktum at det er kundene som har evaluert oss gjør det ekstra hyggelig å være nominert, sier Thomas De Vries i Breakfast. Foto:

Breakfast Reklamebyrå nominert til pris.

DEL

For andre gang samarbeider Dagens Næringsliv og det svenske analysebyrået Regi om kåringen «Årets Byrå 2017». Av totalt 53 påmeldte byråer, har 33 nå blitt nominert i sju ulike kategorier.

Vurdert av egne kunder

Det Tønsberg-baserte byrået Breakfast er én av fem nominerte i kategorien «Reklamebyrå: 6–25 millioner kroner».

De nominerte har blitt plukket ut gjennom en undersøkelse hvor de har blitt vurdert av sine egne kunder innenfor rundt 20 ulike kriterier, som for eksempel strategisk kompetanse, kreativt nivå og digital kompetanse.

– Jeg er stolt og ydmyk av å jobbe sammen med mange svært dyktige kolleger. Det faktum at det er kundene som har evaluert oss gjør det ekstra hyggelig å være nominert. Og så er det gøy at et Vestfold-byrå kan hevde seg mot byråer i Oslo. Det betyr jo svært lite hvor man fysisk er lokalisert, sier byråleder og partner Thomas de Vries til Vestviken24.

Breakfast er nominert sammen med Aptum, Fundament kommunikasjon (begge basert i Kristiansand), HK Reklamebyrå (Trondheim) og Naug & Venner (Oslo).

– Hva tror du er grunnen til at dere har blitt nominert?

– Jeg opplever at vi fremstår ganske store til å være så små. Vi har en kombinasjon av solid erfaring og unge talenter i byrået og opplever at kundene setter pris på den mixen av kompetanse.

TØNSBERG-BASERT: Breakfast Reklamebyrå holder til i gamle Tønsberg metodistkirke i Møllegaten.

TØNSBERG-BASERT: Breakfast Reklamebyrå holder til i gamle Tønsberg metodistkirke i Møllegaten. Foto:

Øker omsetningen

Breakfast Reklamebyrå AS ble startet i 2011, og har økt omsetningen hvert eneste år. I fjor endte byrået med en omsetning på i underkant av 12 millioner kroner og satt igjen med 116.000 kroner på bunnlinjen.

De Vries opplyser at rundt 70 prosent av omsetningen stammer fra kunder og prosjekter i Oslo-området. På sin egen hjemmeside bruker byrået prosjekter for blant annet Biltema, Komplett, Radio Norge og Sparebank1 som referanser.

Vinneren vil bli kjent under «Årets Byrå i Norge» 30. mai.

Artikkeltags